15 Temmuz 2009 Çarşamba

B.Leverkusen Maçının Ardından...

Blogta zaman zaman yorum yapan tahtabacak,Galatasaray'ın Leverkusen maçı sonrası genel durumu hakkında fikirlerini yazdı...Sizinle paylaşmak istedim.


İyi bir ekip karşısında izlediğimiz oyuncular bana açıkçası fazla ümit vermedi. Bu sene gençlerin takıma kayda değer bir katkı yapabileceklerini sanmıyorum (Leverkusen maçında oynayanlar için söylüyorum tabii ki bunu). Tek istisna Serkan Kurtuluş olabilir ama onun da önü kapalı. Alparslan da yetenekli olmasina karsin karar verme yetenegi cok gelismemis. Pozisyon alma ve basit oynama konularinda cok yol katetmeli. Serkan ise topla daha dogru oynuyor. Alparslan'dan daha yetenekli degil belki ama daha dogru oynuyor.
Bu sene icin genclerin coğunu kiraya vermek ve bu esnada fizik güçlerini geliştirmeleri yönünde ek programlarla desteklemek yararlı olacaktır.
Herkesin dilinden düşürmediği Emre Çolak takıma çok ciddi katkı verebilecek seviyede değil. Bu seneyi güçlenmek için kullansa iyi eder. Teknik olarak ise, benzetildiği İniesta’nın hiçbir zaman yakınına bile yaklaşabileceğini düşünmüyorum. Allah vermiş ama İniesta kadar bonkör davranmamış maalesef.

Taktiğimiz ise 4-3-3 değildi. Oyun kurucusuz 4-5-1 oynadık. Gerçi 4-5-1 ile 4-3-3 arasında çok büyük fark yoktur. Rakamlara aldanmamak gerek. 4-3-3 diyebilmemiz icin 3 forvetin daha önde basması gerekir. 4-5-1 dememin sebebi kanat oyuncularının top almak için çok gerilere kadar gelmesi ve top rakipteyken tam bir orta saha kanat oyuncusu gibi forvet hattının gerisinde pozisyon almaları.

Zamanla sistem tam anlamiyla 4-3-3 e döner mi… göreceğiz. Ben mevcut kadronun 4-3-3’e kolay adapte olacağını sanmıyorum. Zaten uygulamasi çok zor bir taktiktir.
Hele elinizde stoper olarak yontma taş devrinden iki adam varsa isiniz daha da guclesir. Alternatifleri de kadife ayaklı değiller maalesef. Defanstan cikan kaval kemigi menseli paslari azaltmak icin Hakan Balta’nın stopere kaydırılması dusunulebilir ama onun da hamle eksikligi ve agirlik gibi sorunlari var.

Diyelim ki iki tane ‘Yadigar Ejder’ ile savunmayı kurduk. Bu durumda ön liberoda oynayacak oyuncunun topu iyi kullanan biri olması gerekli. Bu durumda Mustafa Sarp’ı hemen alternatiflerden çıkartmak gerekir. Zaten bana göre ancak iyi bir stoper olabilir. Orta sahada, hele ki çok paslı ve oyunu kontrol etmeyi düşünen bir sistemde hiç işi yok… İş adam kesmek ise Tilkilik’te bolca Mustafa Sarp var.

Defansin onu formu ve sağlığı elverdikçe Linderoth ile doldurulmalı. Mehmet Topal durumu ancak idare eder ama Linderoth ile arasında büyük bi fark var.
Özellikle topu kullanması yeterince hızlı değil (fakat yeterince isabetli). Hamle çabukluğu da yok. Uzun bacaklar biraz yardımcı oluyor hamle eksikliğini gidermesine ama özellikle geniş alanlarda bacaklar yetmiyor (Dhalsim değil ki adam). Diğer özelliklerine lafım yok ama bunlar bu seneki takımda çok problem olabilecek eksikler.

Arda Turan ise bu takımın lideri olabilecek yetenekte değil.
Kewell’ın rotasyona gireceği konusunu ise ciddiye almak istemiyorum. Formda bir Kewell bu takımın Baros ile birlikte kadroya ilk yazilacak oyuncularidir. İlla biri rotasyona girecekse bu oyuncunun büyük kaptan! olmasını tercih ederim.

Kale icin fazla yoruma gerek yok. Leo Franco ortalama ustu bir kaleci ama De Sanctis'ten fazlasi yok.
Forvet belli aslinda... Baros oynar, Nonda kalirsa onun yedegi. 3. alternatif ise Ozgurcan olabilir ama onun son durumunu daha goremedik.... Bugun 1 tane daha adam alinacagi soylendi... Umarim defans olur... Cabuk ve futbola biraz yatkin olmasi yeterli olacaktir.
Keita hakkindaysa gormeden yorum yapmak gereksiz olur.

4 yorum:

DoGaN dedi ki...

Bu insanları anlamak güç...e bekliyorsunuz 3-5 hazırlık maçı oyanamış GS'den...Bu yıl Kuapları toplayan Barca gibi oyanamasını mı ? Zate anlamadığım bi barca benzetmesidir gelip gidiyor...Madem öyle bizde ordan girelim...

Daha 3 hazırlık maçını izlediğin bi adam hakkında bu kadar kesin düşünmen garip...Sana 2 yıl önce İniestayı sorsam bırak dünyanın en iyi futbolcusu demeyi Barca'da ilk onbire bile yazmazdın...Ama şimdi geldiği durum ortada...Onu adam eden Barcelona'da oyanadığı oyun değil İspanya milli takımında oyandığı oyundur...İspanya'da oyle oynamadan önce Barca'da son 10 dk kala falan oyuna giriyordu...

Arda Turan konusunu da merak ettim....Nasıl olmalı bu takıma liderlik edebilecek yetenekte biri ?

tahtabacak dedi ki...

İnesta'yı en az 5 senedir biliyorum ve bu seviyeye çıkabileceğini rahatlıkla görebiliyordum. İspat etmem mümkün değil tabii ki şu anda bu yazdığımı... Ama yazdıklarım hep bu duvarda olacak ve haksız çıkarsam suratıma vurursun. OK?

DoGaN dedi ki...

Yaa burda mesele suratına vurup işte ben demmiştim falan degil...Tabi ki haklı cıkabilirsin haksızda cıkabilirsin...

Ama daha giriste bu kadar onyargılı olmak yanlıs...

Mesela ben Messi'yi son 10 dk oyuna girdiginde de izlerken cok ii oyuncu olacak diyordum ama buraya gelecegini kim tahmin edebilridi ? Yada Getafe'ye atılan o golu ? Ne adamlar gorduk maradonanın velihatı olarak ? Messinin Maradona'ya bu kadar yaklasacagını kim bilebilrdi ?

İniesta'da biraz bu mesele...Ben Rijkaard doneminde iniesta'yı canlı izledim...Hani su barcanın cok kotu gittigi ama Valencia'ya 6 attıgı macta...Adam acayip sahadki 22 futbolunun en farklısı oldugunu hemen fark ediyorsun...Ama buralar gelecegini kim tahmn edebilridi ? Sadece iyi futbolcu olacak diyorduk..Lampard ,Ballack v.s gibi....

Alper dedi ki...

burada uzun süredir bu kadar negatif bir yazı okumamıştım..