30 Aralık 2009 Çarşamba

Hafta Sonu Futbol...

2 Ocak 2010 Cumartesi

17:00 Middlesbrough - Manchester City /NTV Spor
19:15 Reading -Liverpool /NTV Spor
21:00 Barcelona -Villareal/ NTV
23:00 Atletico Madrid - Sevilla /NTV Spor

3 Ocak 2010 Pazar

15:00 Manchester United - Leeds United/NTV Spor
18:00 Real Zaragoza -Deportivo La Coruna /NTV
18:15 West Ham United - Arsenal /NTV Spor
20:00 Real Mallorca - Athletic Bilbao /NTV Spor
22:00 Osasuna - Real Madrid /NTV

Miami'de Tatil...

Voronin, İngiltere'de karda futbol oynayacağıma Miami'de güneşlenirim demiş...
Liverpool'lu Voronin ve eşi Miami Beach'te tatilin keyfini çıkarıyor.

28 Aralık 2009 Pazartesi

Barcelona Hatırası...

29 Kasım'da oynanan Barcelona-Real Madrid maçını yerinde izleyen biri daha varmış...Kendi sitesine koyduğu fotoğrafları ile Milan Baros.

26 Aralık 2009 Cumartesi

İlk Maç...

Taraftarların da sana desteği vardı. Neler söylemek istersin Galatasaray taraftarları için?

Nasıl anlatayım ki bir pozisyonda oldu. Arda abiyle duvar pası yaptık. Oradan sonra kornere çıktı top ve o pozisyondan sonra alkış aldım. Bir an sahada sadece ben varmışım gibi hissettim. Kimseyi görmedi gözüm. Çok duygulandım, çok mutlu oldum.

Yeni Sezon Ürünler...

Galatasaray Store özellikle son iki senede ürün çeşitliliği ve pazarlama stratejisi olarak çok önemli yol aldı.Yeni sezon için çıkarılan ürünler her zevke hitap edecek düzeyde.Abartmıyorum,direkt sarı-kırmızı olanları bir kenara koyarsak diğerleri logo olmasa Fenerbahçelilerin bile zevkle alıp giyebileceği ürünler olmuş.

Yılbaşı öncesi Galatasaray Store'ların iyi ciro yaptığını tahmin ediyorum.(Nereden biliyorsun derseniz kendimden biliyorum.)Alıcaksın vereceksin ki ekonomi canlasın değil mi?Para bu sonuçta...Kimi Store'dan lisanslı ürün beğenip alıyor,kimi o para ile tango kursuna gidiyor.


Geçmiş yıllarda reklamlarda ve ürün tanıtımlarında mankenler kullanılırdı.Ürünlerin Galatasaraylı sporcular ile tanıtılması çok daha güzel olmuş.
Daha ayrıntılı incelemek için fotoğraflara tıklayabilirsiniz...

Kırmızı Forma

Mor formanın kumaş kalitesiyle aynı kırmızı forma satışta...Yılbaşından önce formanın satışa çıkması başarılı bir pazarlama biçimi.Yılbaşı hediyesi olarak kırmızı forma iyi bir seçenek.Daha önceki senelerde giyilen kırmızı formadan farkını görüyorsunuz zaten.Bence çok şık olmuş.

Güzel Oyun...

video

24 Aralık 2009 Perşembe

Kısa LM !

Dünyanın en iyisi,nokta

İnsanlık Suçu

WHC takımının teknik direktörü ''İlk 15 dk. gol yemezsek maça ortak oluruz'' demiş midir acaba? Bu artık tecavüze değil işkenceye giriyor.AİHM başvursalar sağlam tazminat alırlar...

21 Aralık 2009 Pazartesi

Hafta Arası Futbol...

22 Aralık Salı

17.30 Antalyaspor – Eskişehirspor (TRT 1)
20.30 Manisaspor – Beşiktaş (TRT 1)
21.30 Katalunya – Arjantin (NTV Spor )
22.00 Lens – St. Etienne (KANAL A)

23 Aralık Çarşamba

13.30 Bursaspor – Giresunspor (TRT 1)
18.30 Fenerbahçe – Altay (TRT 1)
21.30 Galatasaray – Trabzonspor (TRT 1)

Basından Seçmeler...

Hep söylüyorum sadece manşet hazırlasınlar...Haber diye yazdıklarının %95 uydurma zaten.

20 Aralık 2009 Pazar

6 da 6 !

Futbol tarihinde bir takımın böyle bir istatistiğe tekrar imza atacağına inanmıyorum açıkcası...Rüya gibi geçti 2009 Katalanlar için.

En az Barcelona kadar etkileyici bir performansa sahip"Pedro"İspanya Ligi, İspanya Süper Kupası, İspanya Kral Kupası, Avrupa Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Süper Kupasında gol atmayı başaran Pedro, Şimdi de Fifa Kulüpler Kupasında bir gol atarak, Barcelona nın 6 farklı kulvarda gol atan ilk futbolcusu olarak tarihe geçti. Biz hala genç ! Aydın'ın pişmesini bekleyelim elin oğlu neler yapıyor.
Beşi değil altısı bir yerde.


"2009'un bitiyor olmasına seviniyorum. çünkü bu sene kupa kaldırmaktan çok yoruldum."

19 Aralık 2009 Cumartesi

Galatasaray:1-Gençlerbirliği:0

Ligin zirvesindeki 5 takımın sürekli yer değiştiği bu haftalarda alınacak 3 puan büyük önem taşıyordu.45-60 dk. arasındaki savunma zaafiyeti haricinde olumlu bir futbol oynandı.Yetenekli ayaklar Elano-Arda-Keita-Kewell takımı zirveye taşıdı bu akşam.

Keita 8 asiste ulaştı bu akşam...Baros sakatlanmasa belki bu sayı 12-14 civarı olacaktı.Elano ve Kewell ile kurduğu koordinasyon etkileyici.

Devre arası kampından sonra takıma daha fazla ağırlığını koyacağından kuşkum yok artık.Kewell'ın attığı golde pay %70 ona aitti...Hakan Şükür Brezilya Milli takımında asist yapmak marifet değil pasları gol yapan biri var zaten demeye getirmişti.Marifet sadece o pasları gol yapmak değil o pasları atmak aynı zamanda tabii ki.Hagi,Hakan'a attığı pasları Tanju'ya atsa, Tanju 50 gol ,Hagi'de 35-40 asist yapardı bir sezonda.Konuyu dağıttım ama Tanju'da Hülya'lı geceler yaşayacağına Hakan Şükür gibi yaşasa, Hakan Tanju'nun gol sayısını rüyasında bile geçemezdi !

Özellikle ilk yarı sağ kanadı E5 e çevirdi.Sakat ve cezalı olmadığı sürece bu ligde kenarda oturması futbol adına ayıp olur bana kalırsa.Sağ bekte Uğur yerine Sabri oynayınca etkisi daha fazla oluyor.

İlk devrenin tartışmasız en iyi oyuncusu...Bitti,tükendi,60 dk. sahada zor kalır diyenlere fena günlerini gösterdi.Haftalardır 90 dk. sahada ve 9 gol attı.Sezon sonu 15 golü rahat bulur.Genç takımlarda oynayan oyunculara ders olarak izletilmeli...Pas nasıl atılır,şut nasıl çekilir,etkili bölgeye ne zaman ve nasıl dripling yapılır dersi veriyor çoğu zaman.

Uykusuzluk Bazen Hastalık Değil,Keyiftir...

Kabus görmemek için uyumak istemez bazı insanlar...Peki bazıları için korkulu rüya nedir?

İşte budur !

18 Aralık 2009 Cuma

UEFA Ligi 2.Tur Maçları...

Rijkaard'ın Ajax'ını beklerken Franco'nun A.Madrid'i çıktı kuradan.Maçlar 2 ay sonra transferler ve form durumları ne olur şimdiden tahmin yürütmek zor.Ama maçlar bu aralar oynansa 5-5 falan biterdi.İki takımda hücumda iyi savunmada kötü.Fenerbahçe için Liverpool dileğimiz bir sonraki tur için gerçekleşti.Lille Fransa liginin şu dönem formda takımlarından bence her iki takım içinde şanslar % 51 :-) Denizli'nin kulakları çınlasın.

Tahminlerim;R.Kazan-Anderlecht-Marsilya-Roma-Galatasaray-Juventus-Valencia-Shakhtar-Liverpool-Hamburg-Wolfsburg-Salzburg-W.Bremen-Fenerbahçe-Everton-Benfica...16/12 bilmezsem bırakırım bu işi :-)

CL 2.Tur Kuraları

İnter-Chelsea maçı Mourinho için büyük sınav olacak.Milan-M.United yine bir İtalyan-İngiliz kapışması.

Benim tahminlerim;Barcelona-Bordeaux-Chelsea-B.Münih-Sevilla-R.Madrid-Arsenal-M.United...Kendimden en az 8/7 başarı bekliyorum :-)

UEFA ligi Rakipler...

Kura çekimine saatler kala muhtemel rakipler bu şekilde.

Galatasaray için Ajax ! güzel olur bence...Rijkaard için ilginç bir eşleşme olur tabii ki.Fenerbahçe için gönül Liverpool ister ama kısmet bakalım.

Carlos'un Vedası...

Avrupa ve Dünya futboluna damgasını vurmuş çok önemli bir oyuncunun yolu Türkiye'den geçti.1997-2007 yılları arasında R.Madrid ve Brezilya Milli takımındaki oyunu ile tartışmasız en iyi sol beklerden biriydi.Türkiye'de şampiyonluk yaşamamış olsa da bu ülkeye gelmesi büyük olaydı.Sempatikliği,dinamik yapısı ile özellikle lig maçlarında farkını hissettirdi.Fenerbahçe'ye sahada verdiklerinden daha fazlasını saha dışında vermiştir kuşkusuz popülerliği ile.Yolu açık olsun.

Bu ülkedeki unutulmaz fotoğraflarından biri de budur.

17 Aralık 2009 Perşembe

Hafta Sonu Futbol

18 Aralık Cuma

20:00 Beşiktaş-Bursaspor / Lig TV
21:30 Schalke 04-Mainz / TRT 3

19 Aralık Cumartesi

13:30 Kayserispor-Antalyaspor / Lig TV
13:30 Konyaspor-Altay / D Spor
14:45 Portsmouth-Liverpool / Spormax
16:30 Bayern Münih-Hertha Berlin / TRT 3
17:00 Fulham-Man United / Spormax
18:00 Barcelona-Estudiantes/NTV Spor
19:20 Nottingham F.-Preston / Futbol Smart
19:30 Stuttgart-Hoffenheim / TRT 3
19:30 Arsenal-Hull City / Spormax
20:00 Bordeaux-Lorient / Kanal A
20:00 Galatasaray-Gençlerbirliği / Lig TV
21:45 Fiorentina-Milan / NTV Spor
22:00 Saint Etienne-Marseille / Kanal A
23:00 Real Madrid-Zaragoza / NTV

20 Aralık Pazar

16:00 Juventus-Catania / NTV Spor
18:00 West Ham-Chelsea / Spormax
18:00 Lille-Le Mans / Kanal A
18:30 Köln-Nuremberg / TRT 3
20:00 Trabzonspor-Fenerbahçe / Lig TV
21:45 İnter-Lazio / NTV Spor
22:00 Monaco-Lyon / Kanal A
22:00 Deportivo-Valencia / NTV

S.Graz Maçından Geriye Kalanlar...

6 Maçta 18 puan yapılabilirdi,5 puan S.Graz maçlarında kaybedildi.Maçın tek amacı fazla forma şansı bulmayan oyuncuları görmekti.Oynayan futbolcular hakkında fikirlerimi belirteyim.
Barış: Bu takımda as ya da yedek yeri olduğuna inanıyorum.Kötü oynadığı gün oluyor ama mücadele gücü her zaman var.Futbol altyapısını Almanya'da aldığı için her zaman belli bir standardın üzerinde.Maliyet fayda indeksi yapsak bu takımda göze batmaz yani...

Caner:Rahmetli Vedat Okyar deyimi ile et mi balık mı anlamadı çoğu kimse.Sol bekten çok sol açık meziyetleri var.Şu aşamada performansı ile CSKA dan bonservisi alınmaya değer mi tartışılır.Bu takımda kalması için yetenekli bir sol ayaktan fazlasını yapmak zorunda.
Linderoth:Ben pes ettim.Artık kimsenin de beklentisi kaldığına inanmıyorum.Bu sezon başı sakatlıktan tamamen kurtulursa Rijkaard'ın sisteminde çok verimli olacağını düşünüyordum.Sezon sonu beklenmeden yollar ayrılmalı bence.İkinci yarı alacağı ücret karşılığı bonservisi verilmeli.Artık İsveç ligine dönme vakti onun için.

Aydın:Dün gece son maçı değildi belki ama bu takımda sona yaklaşıyor farkında değil galiba...2005 yılında Konyaspor maçında attığı golün ekmeğini 4 senedir yiyor doymadı ! Defalarca söyledim.Bu ülkede Galatasaray formasını sahada 1 dakika giymek için ne hayaller kuran binlerce genç vardır.Artık genç yetenek falan değil.Genç yetenek 17-18 yaşında olur.21 yaşında ama senelerdir futbolunun üzerine bir şey koymadı.Kewell'ın idmanda ciddi çalışmadığı için onu uyardığı haberleri çıkmıştı.Altyapıdan çıkan her oyuncu Arda seviyesine çıkamaz tabii ki ama bu hali ile Galatasaray'da oynaması futbol adına ayıp. Kesinlikle kiralık değil bonservisi ile gönderilmeli.Futbol düzeyi İ.B.B takımını kaldırır bu kafa ile.
Aykut:Bu takımın 1.kalecisi olacağına inanmıyorum,artık onun da inanması gerekiyor.Franco'nun
yedeği Ufuk olur.3.kaleci durumunda olmasını istemem bonservisini alıp bir takıma gitme zamanı artık bence.Çok iyi bir çizgi kalecisi ama ceza sahasına hakim değil.Simovic'in arkasında yıllarca bekleyen Hayrettin 1.kaleci olup yıllarca oynadı ancak Mondragon sonrası o kaleci kazağı direkt onun olmadı hiç.
Alparslan:Ümit Milli takımın sol beki iken bugün o da futbolu gerileyenlerden...A2 takım düzeyinde bile fark yaratamıyor izleyenler tarafından.Kiralık olarak gönderilip performansı bir sezon takip edilmeli bana kalırsa.
Çetin Güngör: A takımda ilk maçına Avrupa kupası maçında deplasmanda ve takım mağlupken çıktı.19 yaşında gelecek vaad ediyor.Yaşından beklenmeyecek sakinlikteydi.
Servet:Aklı hala Marsilya'da mı bilemiyorum.Nerede 2008 deki Servet?Şu anki performansı ile FB-Milan maçını anımsatıyor.
Emre:Çok az forma şansı buluyor ancak Servet ve Gökhan'ı görünce Puyol gibi kalıyor onların yanında.
Hakan Balta:Bu sezon formsuzluk konusunda Servet ile yarışıyor.
Ayhan:Geçen sezon sözleşmesini uzattı bu sezon yatıyor noktasına çekmek istemem konuyu ancak orta sahada güçsüz ve kontrolsüz oyunu ile çok hata yapıyor.
Mustafa Sarp:Bu sezonun sürprizi,dün sahaya girer girmez fark yarattı.Standardını oyun içinde koruyan ve mücadele gücünü sürekli arttıran sayılı oyunculardan.
Serdar Eyilik:Sezon başı kampının yıldızı,A2 nin sürekli oyuncusu.19 yaşında 2 sene sonra Arda mı olacak yoksa Aydın mı kendi karar verecek.
Keita:As takımın yıldızı.Dün sahada fark yaratmaya çalışan,ayağına bakılan oyuncuydu.

16 Aralık 2009 Çarşamba

Johan Cruyff'tan Rijkaard'a Oradan da Hıncal Uluç'a

''Açıkçası Galatasaray’la anlaştığında beni şaşırtmıştı.Yanlış anlamayın, Türkiye’ye para için gittiğine inanmıyorum. Emin olun Frank, banka hesabını Milan’da forma giyerken iyice kabarttı! Galatasaray seçimini başka bir şeyler kanıtlamak için yapmıştır…

Frank, çok iyi bir teknik adam olduğunu zaten Barcelona’da kanıtladı. İyi de bir insan. Çok şey biliyor. En sevdiğim özelliği, kazanmak ona yetmiyor. Kazanmaktan daha fazlasını istiyor. Bence Galatasaraylılar onunla gurur duymalı.”

Bu da Hıncal Uluç yorumu...

"Rijkaard futbolu bilmiyor, antrenörlüğü bilmiyor, insan psikolojisinden anlamıyor. Ben Çalışma Bakanı olsam çalışma iznini iptal ederdim"

15 Aralık 2009 Salı

Hafta Arası Futbol

15 Aralık Salı

18.00 Pohang – Estudiantes (NTVSPOR)
22.00 Manchester United – Wolverhampton (SPORMAX)

16 Aralık Çarşamba

18.00 Atlante – Barcelona (NTVSPOR)
20.00 Basel – Fulham (FUTBOL SMART)
20.00 Sturm Graz – Galatasaray (STAR TV)
21.45 Chelsea – Portsmouth (SPORMAX – Dönüşümlü)
21.45 Burnley – Arsenal (SPORMAX – Dönüşümlü)
21.45 Liverpool – Wigan (SPORMAX – Dönüşümlü)
21.45 Tottenham – Manchester City (SPORMAX – Dönüşümlü)
22.05 Sparta Prague – Copenhagen (FUTBOL SMART)

17 Aralık Perşembe

22.05 Fenerbahçe – Sheriff (EURO FUTBOL)

Süper Lig 16.Hafta

14 Aralık 2009 Pazartesi

Basından Seçmeler..

Hücum hattı Galacticos,savunma hattı skandalacticos !... (Uğur-Servet-Hakan Balta-Caner) idmanda bile aynı takımda oynamamıştır bence.O savunma hattı ile rakibi ofsayta düşürmeye çalışmak skandal zaten.Rijkaard'ın bunu yapın dediğini sanmıyorum,kafalarına göre uygulamak istediler iki defa kendi kazdıkları kuyuya düştüler.Bir takımın hücum hattı 10 üzerinden 9 ise savunma hattı da en azından bu kalibre bir takım için 10 üzerinde 6-7 olmak zorundadır.Savunma hattı 3,5 tan 4 olunca 16 maçta 35 gol atıp,21 gol yiyorsun tabii ki.Savunma hattı (Sabri-Servet-Yabancı stoper-Hakan Balta) şeklinde olursa şampiyonluktan söz edilebilir.

Kurt kocayınca kuzunun maskarası olurmuş diyeceğim ama henüz 30 yaşında.Daha BJK ve Türk futboluna vereceği çok şey olduğunu düşünüyorum.2008 Avrupa Şampiyonasından beri ortalıkta görünmüyor.Sakatlıklar ve askerlik nedeni ile sezon başı kampına katılamamış olması yarım sezonu heba etmesine neden oldu.1 gol atsa devamı gelecek noktasına çekmek istemem sorunu ama Nihat La liga'da R.Sociedad'ı şampiyonluğa oynattı attığı ve attırdığı gollerle.Yani demem o ki formda ve güçlü bir Nihat bu ligin tozunu atar en az iki sene.BJK ondan kolay vazgeçmez zaten...İkinci yarı olur mu bilmem ama seneye BJK ya çok faydalı olacağını tahmin ediyorum.

Gol Krallığı...

ilk yarının bitmesine 1 maç kala gol krallığında son durum bu şekilde.Makukula için sezon sonu 20 gol demiştim ama çıtayı yükseltecek gibi duruyor.Kewell geçen sezondan çok daha verimli.O da Baros gibi gol adedi anlamında kariyerinin en verimli dönemini bu topraklarda geçiriyor.Baros'un sakatlığı ona gol sayısı anlamından en az 4-5 gole,Galatasaray'a da 4 puana mal oldu.Nonda sezona iyi başladı ama Baros'un sakat olduğu şu dönemde inanılmaz formsuz.Son Antalyaspor maçında oyuna girdiği andan itibaren 9 kez topla buluştu bırakın şut atmayı ayağında top tutamadı.Kramponları bayramlık galiba eskimesin diye topa vurmadı resmen.Baros'un dönüşü Şubat gibi devre arası golcü transferi olur mu göreceğiz.

12 Aralık 2009 Cumartesi

Forma Renkleri...

Forma renkleri ile ilgili düşüncemi daha önce yazmıştım...Tamamen kişisel tercihler.Ancak son D.Kiev-Barcelona ve Antalyaspor-Galatasaray maçlarından sonra tekrar edeyim.Mor rengi beğenmeyip Galatasaray formasını beğenmeyen olabilir doğal.Ancak bunu yapan bazı kişiler (!) sadece Galatasaray forması diye samimiyetsizce yapıyorlar.

Barcelonan'nın bu şeker pembesi formasını TV de yeşil çimlerin üzerinde gördükten sonra bizim forma bana göre güzel değil muhteşem duruyor tabii ki bana göre.

Ama biri çıkıp Barcelona'nın forması süper,Galatasaray'ın ki kötü,berbat derse yuh derim.Hatta bırak sen futbol izlemeyi git tango yap (!) derim. :-)