1 Aralık 2008 Pazartesi

Vereceksin Ayağını Eline !

''Ben futbolcu olsam bu adamı takip ederdim, kıstırırdım."
Erman Toroğlu
Malum olay sonrası yorumu...Yani yakalar atarım tekmeyi diyor kabzımal.Hadi Gökmen Özdenak,Erman Toroğlu gibi futbol hayatı, mevcut kapasiteleri nedeni ile balta olarak geçmişlerin yorumlarına şaşırmıyorum da Rıdvan'ın bu hareketlere tepki göstermesini anlamıyorum.Ne yapmış Lincoln rakibe küfür etmemiş,tekme atmamış sadece orta sahada önü tamamen açıkken topu 4-5 defa sektirerek gitmiş...Büyük suç hemen infaz yapılmalı.Ayıp yahu bu rakibi kışkırtmak değildir.Sözle,vücut dili ile ya da yüz ifadesi ile bir kışkırtma yokken bu harekete bu yorumu yapmak insafsızlık.Ziya Şengül'e helal olsun.''Ben locaya o kadar para verip stadyumda maç izliyorsam sahada güzel hareket,şov görmek isterim bu hareketler beni hiç sinirlendirmez''dedi.Kendimi düşünüyorum,4-1 lik Fenerbahçe-Galatasaray maçında o skor varken Alex böyle bir şey yapsa bende sinirlenmem,futbol oyun kuralları içinde rakibin bunu yapmasına engel oluyorsan ol ama yapamaz demek saçmalık.
Topukla pas,no look paslar futbolun tuzu biberi yapana helal olsun.Kaldı ki Lincoln yapısı gereği tribünlere keyif vermekten keyif alan bir adam,bunu rakibi aşağılamak için yapmadığı maç sonrası Erdoğan Arıca ona kudurmuş gibi saldırırken ki şaşkınlığından da anlaşılıyordu.
Ben makina düzeninde oynayan bir Gattuso'dan değil,sahada denk getirdiğinde kısa bir şov yapan Lincoln gibi futbolculardan ayrı bir keyif alıyorum.(Bu Gattuso tipi oyuncuları sevmiyorum demek değil,onların hırsı,mücadelesi ayrı bir keyif. O işi bu takımda Mehmet,Ayhan,Barış vs. yapıyor zaten)Bu tip hareketleri sahada yapan Lincoln'e yapma demek,piyano çalacak yeteneği olan birine zorla darbuka çal demek gibi bir şey.

11 yorum:

TANGO dedi ki...

Yıllar önce Türkiye Kupası maçında Galatasaray 3-0 öndeyken Prekazi orta sahada roveşata atıyordu. Ama Fenerbahçe ikinci yarı 4 tane atınca yaptığının ne kadar doğru olduğunu bir kez daha sorgulamak zorunda kaldı Prekazi. Bir de bu estetik hareketleri izlemek için stada geliyoruz geyiğini de anlamış değilim. Bir adama bu kadar parayı boş alanda top sektirsin diye vermiyor kimse. Bunu yapan milyonlar var. Açın youtube izleyin. Lincoln her zaman ki avanaklığını yine yapmış. Her zaman söylüyorum. Ezeli rakibinin oyuncusundan dayak yememek için topukları kıçını vura vura kaçtığı gün göndereceklerdi Lincoln'ü. Daha çok izleriz böyle olaylarda Lincoln'ü.

liverpoolandkop dedi ki...

sabahtan beri gezmediğin blog girmediğim haber sitesi kalmamıştı aradığım yazıyı burda hemde bir fenerbahçelinin kaleminde buldum gerçekten tebrikler ..

@MAGNET
Ronaldinho'yu orta sahada asıp, C.Ronaldo, Messi gibileride taç çizgisine dizip kurşuna dizelim, ne dersin ?

TANGO dedi ki...

@matthias chevalier
Futbolda estetik hareketlere karşı biri değilim. Söylemek istediğim manasız bir top sektirme için Lincoln'e bu kadar kızılamayacağı gibi yaptığı hareketleri estetik bulmakta safdillik olur. Asıp kurşuna dizdiğin adamlar da bu işin kralını yapar o da ayrı. Lincoln her geçen gün antipatik olmak adına üzerine koyarak ilerliyor. Başka söze gerek yok.

FIRAT dedi ki...

Sizin düz mantığınız ile düşünsem Lincoln takıntısı var diyeceğim (Diyorsun ya Emre takıntın var diye)
Bu adam Galatasaray-Barcelona CL finali oynasa maç 0-0 iken bile yapar bunu...Sokak futbolcusu seviyor bunu yani.Böyle olaylarda çok izleriz Lincoln'ü ne demek,olay çıkaran Lincoln mü yoksa aşısı yapılmayan Volkan ya da Erdoğan Arıca mı?
Adam gibi pas atın,bakmadan ya da topukla artist paslar atarsanız tekme yemeyi hak edersiniz mantığı hastalıklı ruh hali, yazının amacı buydu.
Çocukluğu Wagenhaus,bugünleri Maldonado ile geçen nesil için şebeklik tabii ki bu hareketler haklısın.:)
Yazı,yorumun ile amacından sapınca işi sulandırmak bana düştü.

TANGO dedi ki...

Sanırım anlatamama yada anlaşılamama sorunum var. Tekrar edeyim o zaman. 1.Lincoln'e Arıca'nın gösterdiği tepkiyi fzlasıyla abartılı buluyorum. 2.Lincol'ün top sektirmesini estetik buluyorum ve bunun için maçlara geliyorum demek Lincoln'e bile haksızlık daha iyisini yapabilir zaten. 3. Olay klasik Lincoln dangalaklığı diye düşünüyorum. Bazılarının duruşu bile ofsayttır ya Lincoln'de o var biraz.

ilkay dedi ki...

@magnet

"Bazılarının duruşu bile ofsayttır ya Lincoln'de o var biraz."

o senin fenerliliğin yüzünden oluşan, olaylara farklı açılardan bakamamandan ibaret. boş konuşuyorsun

TANGO dedi ki...

@17 ligas y 2 eurocopas

senin canın sağolsun.

hakang dedi ki...

Son noktayı koyuyorum.
Futbol oynamamış insanlar olmanız nedeniyle sizleri mazur görüyorum. Önemli olan Lincolnün top sektirmesi değil. Rakibin yani mazlumun zulme uğraması. İşte bu anda top sektirmek sadece zulmü yapana zevk verir. Ben bir futbolsever olarak rakibime acırım. Karşınızda ekmek parası kazanmak için sahaya çıkan bir takım ve haksızlığa uğramış bir ekip var. Sorumlusu GS değil ancak onu bu şekilde rencide etmek size zevk mi verdi. Buna siz show mu diyosunuz. Haksız yere 9 kişi kalmışken bunu yapmam. Yoksa kadıköyde yapsaydı alkışı benden de alırdı.

TANGO dedi ki...

Bazen sözü söylemesini bilene bırakmakta fayda var. Mehmet Demirkol'un yazısından alınıtdır:
"Erdoğan Arıca haklı olarak Lincoln’ü azarlarken, onu tutan Arda, Arıca’ya ne diyor sizce. Arıca ‘Haklısın’ dediğini söylüyor. Çünkü Arda, hocanın haklı olduğunu biliyor.
Ülkenin gördüğü belki en hırslı, en teknik en yenilgiye tahammülsüz ve bu hareketlerin en kralını yapabilecek lideri olmanın yanında en çok olay çıkaran oyuncusu Hagi böyle bir şey yapar mıydı? Bir rakip hoca, Hagi’nin üzerine yürüse Emre o hocanın tarafında olur muydu? Hagi’den çok daha fazla, Arda’nın 6-7 katı kazanan oyuncusu Lincoln, Galatasaray için kâr mıdır? Galatasaray’ın yılmayan tarafı, Meira değil, Servet, Nonda değil, Ümit, Arıca’ya mı hak veriyor, Lincoln’e mi?"

FIRAT dedi ki...

Bu da Borges adı ile blog yazan kişinin yazısından alıntıdır...
http://devrimderki.blogspot.com/

'' kewell oynasin lincoln'un yerineden daha geyik daha absürd bir sey olabilir mi derdim olabilirmis, budur. arda "haklisin" demis de ve artik sira hagi'ye geldi.. o Hagi ki boyle bir durumda arica'ya agiz burun girmezse ben de bu isten bir sey anlamiyorum.. konu bu degil, konu "cin adam" olmak..

arda adami sakinlestirmeye calisiyor, hayatinizda hic mi sinirli bir adami sakinlestirmek durumunda kalmadiniz ? "abi haklisin tamam otur yerine büyütme" dediginiz olmadi mi hic ? sizce mehmet demirkol bunu göremiyor olabilir mi ? sizce mehmet demirkol lincoln'un performansini göremiyor olabilir mi ? yahu fenere golü kim atti, en son macta adamlar neden dokuz kisi kaldi ? bacak arasini yiyen sariyi gördü, kestigi ortayi engelleyemeyen sariyi, penaltiyi gördü, iki kisiyi gecti, ücüncüsü izin vermedi sarki kirmizi derken takimi dokuz kisi birakan kimdir ? gol-asist ortalamasi bu kadar aleni bir sekilde her seyi ortaya koyar iken nedir yahu bu spor yorumculugu mu bir insana dogru galatasaraylilari kiskirtmak midir ? lincoln emre'nin aldigi paranin aynisini aliyor, emre'ye öndenen bonservisin aynisi ödenmis, yas da bir yas fark.. lincoln kadar emre oynamis midir ki ? bunu da yaz sana demirkolum.. ölü dedigi sezonda gecen sene yaptiginin yarisini emre bu sene yapsin, yine "helal" diyecegiz.. ama objektifsiniz bir kiyas yapin yahu..

FIRAT dedi ki...

Açıkcası M.Demirkol yazısında Lincoln şu kadar para alıyor, Arda bu kadar hesaplarını görünce Lincoln-Emre karşılaştırması yapacaktım ama benden önce davranan olmuş.
Hakang senin mantığına göre ne kadar çok kişinin Emre takıntısı var.
Çok geliyorlar Küçük Enişte'nin üzerine :)