14 Aralık 2008 Pazar

Penaltı Kaçar mı ?

Dün akşam Barcelona-Real Madrid maçında Casillas,Eto'o nun penaltısını kurtardığında yine aynı şeyi düşündüm. Futbol var oldukça sorulacak ve cevabı tam verilemeyecek bir soru var...Penaltı kaçar mı? Penaltı kurtarılır mı?.Bence penaltı kaçırılır.Eğer yeteneğine ve ayağına güveniyorsan yerden çok sert ve tam alt köşeye atarsın ya da üst köşeye vurursun kaleci doğru köşeye yatsa bile çıkaramaz.Bazen öyle penaltı atışları izliyorum ki inanamıyorum.Yazı tura atışı gibi köşeye atmaya çaba göstermeden bir taraf seçip vuruyor futbolcu ve tesadüfen kalecide o tarafa yatarsa kurtarmasına gerek kalmadan vücuduna çarpıyor zaten.Benim amatör olarak halı saha da topa kötü vurma hakkım olduğunu düşünüyorum penaltı atarken...Ancak sen Barcelona'da oynayıp,senede 5-6 milyon Euro kazanıyorsan topa kusursuz vurman gerekiyor.Alex ya da Ronaldinho nasıl tam köşeye topu adeta çakıyorsa o şekilde atılır penaltı.

3 yorum:

novecento dedi ki...

nasıl penaltı atılıra tam örnek dün del piero'nun attigi olsa gerek.

Unknown dedi ki...

hiç kaleci olmadığın belli oluyor, bir tarafa atlarsın söylemi kadar yalan bir şey yoktur ve övünerek söyliyim bugüne dek hiç ters köşeye atlamadım ve bunun bir formülü var 2006 finalinde zidzou'nun attığı penaltıda denge ayağını saklamasına dikkat derim!

TANGO dedi ki...

Bunun en bilimsel açıklamasını fizikçiler yapmıştı. Adamların hesabına göre kalecinin köşeye giden bir penaltı atışını kurtarabilmesi için vuruşu yapan oyuncudan saniyenin bilmem ne kadarı kadar önce hareket etmesi gerekip doğru köşeyi tahmin etmesi gerekiyormuş. Yani topa vurulduktan sonra iş işten geçiyor. Daha ayrıntılı bilgi için lütfen google'a (penaltı nasıl kurtarılır) yazın araştırın. Sizinle uğraşamam :)