18 Aralık 2008 Perşembe

Efsane 11

Hürriyet Gazetesi Salı günleri verdiği spor ekinde fazlaca reklamını yapmıştı Efsane 11 yarışmasının…Spor ekinin yarısını her hafta bununla şişiriyorlardı haftalardır.Jürinin belirlediği isimler içinden en çok oy alanlardan son 25 yılın efsane 11’ini seçtiler sonunda.Bu tip oylamalar,anketler çoğunlukla duygusal değerlendirmelerle yapıldığı için çok önemsememek gerekiyor bence.Gazetelerin Salı günleri yaptıkları haftanın 11 değerlendirmelerine göz ucuyla bakarım hep.Özellikle orta saha ve forvet oyuncuları o hafta gol atmış oyunculardan seçilir!Mevkiler dikkate alınmadan gol attı diye Alex,Delgado ve Lincoln’ü aynı hafta,aynı 11 de görebiliyoruz yani.
Açıklanan 11 genelde herkesin hem fikir olduğu isimlerden oluşuyor.Rüştü-Recep-Bülent-Alpay-Hakan Ünsal-Rıdvan-Oğuz,Sergen-Arda-Tanju-Hakan Şükür…Bu listede beni tek şaşırtan Arda ismi.Şu anda Türk Futbolunun en yetenekli yıldızı ve önünde 15 sene var en az.Ama son 25 yılın takımı yapılırken diğer isimlerin yanında annesi tarafından kadınlar hamamına götürülmüş afacan çocuk gibi duruyor açıkcası.O mevkideki diğer aday isimler Hasan Şaş,Tuncay Şanlı,Ergun Pembe…Özelikle Hasan ve Ergün 90’lı yılların sonu ve 2000‘li yılların başında Galatasaray ve Milli takım ile Türk futboluna damga vurmuşken Arda seçimi bana oy kullanan kesimin popüler kültür ve kendi yaşları gereği Arda’yı seçtiğini düşünüyorum.
Efsane 11 oylamasının adaylarını hemen herkes biliyordur zaten sizlerde kendi 11 tercihinizi yazın,beyin fırtınası yapalım yorum bölümünde.

7 yorum:

Hasan29 dedi ki...

Merhaba...Açıkçası Tuncayı görmek isterdim orda,bir de Hami Mandıralı...Ama kimi çıkarıp bunları koyayım diye düşünürsem işin içinden çıkamıyorum:)

Arkhe dedi ki...

http://stereocipolla.blogspot.com/2008/12/son-25-yln-efsane-11i.html

McDennis dedi ki...

hakan unsaLmis.. peh!!

Kurt dedi ki...

o değil de öyle bir gruplama olmuş ki. şahsen ben şifo ve oğuz ile kurardım orta sahayı..

FIRAT dedi ki...

Benim 11'im...
Rüştü-Recep-Alpay-Bülent-Hakan Ünsal-Rıdvan-Oğuz-Sergen-Ergün-Hakan Şükür-Tanju
Hakan Ünsal ile ilgili düşüncemi blogta yazdım daha önce.Ama yiğidi öldür hakkını yeme demişler.Son 25 yıla Semih,Ümit ya da Abdullah'tan çok daha fazla damga vurdu Türk fuyboluna.

liverpoolandkop dedi ki...

benimde takıldığım nokta Arda'ydı ve açıkcası adaylar içinde orayı hakeden ilk futbolcu Ergün'dür bence

TANGO dedi ki...

Efsane 11'de olupta televizyonda görünmeyen tek kişi Recep Çetin. Neden diye sormuyorum. Ali Eren'den daha yakışıklıyım diyen adamı televizyon'a çıkarmak için en azından deprem uzmanı falan olması lazım. Yoksa futbol üzerine konuşacak bir sürü geyik var zaten.