1 Eylül 2008 Pazartesi

De Sanctis

Galatasaray'ın kaleci transfer edeceği dönemde Aykut:''Buffon,Cech gelecekse gelsin tabi ki ''mealinden bir demeç vermişti.Güzel laf,severim kendine güvenen insanları ama bu lafı ediyorsanız sahaya çıkıp altını doldurmanız gerekli.(Lafın altını,kendi altınızı değil tabi)Yani o ayarda kaleci gelmeyecekse gerek yok kale benim demişti sizin anlayacağınız.Daha önce bir yazımda Aykut'un çok iyi bir çizgi kalecisi olduğunu ama ceza sahasına hakimiyetinin hiç olmadığını Simoviç,Taffarel,Mondragon'dan sonra o kaleci kazağının ona bol geldiğini yazmıştım.Transfer geç yapıldığı için tartışılabilir ama De Sanctis ,Casillas,Buffon gelmeyeceğine göre kalite,yetenek ve tecrübe açısından alınabilecek en iyi oyunculardan biridir.Hazır olmadığı eleştirilerine de katılmıyorum,yaz mevsimini havuz başında değil Avrupa Şampiyonası maçları nedeni ile İtalya milli takımı kampında geçirdi.Şu anda yine İtalya milli takımında Buffon ile birlikte iki kaleciden biri.S.Bükreş turunu sadece Aykut yüzünden kaybettik demek insafsızlık olur ama maça çok hatalı bir golle direkt yenik başlamak ve arkasından bir gol daha yemek takımın dengesini bozdu, skor 2-2 ye kadar getirilebildi.Benim şahsi fikrim Bükreş'e 2-1 galip gidilse idi o tur bırakılmazdı...Aykut ve Orkun'a kişisel bir antipatim asla yok aksine Aykut'un iyi bir yedek kaleci olduğunu düşünüyorum.De Sanctis'in dünkü maçta Buffon tarzı inanılmaz kurtarışı değil gelen yan toplara çıkışı,topu oyuna sokuş biçimi ve ceza sahasına hakimiyeti bana güven verdi.Zaman geçip defanstaki arkadaşları ile iletişimi geliştikçe çok daha başarılı olacağını düşünüyorum.Denizli maçında kornerden gelen topa onsekiz içini geçtim altıpasa bile çıkmayarak yine gol yememize sebeb olan Aykut, kimse kusura bakmasın Galatasaray takımında direkt birinci kaleci olarak değil ancak bizimle Dikili'de kumda oynar.

1 yorum:

aşkın dedi ki...

Ya bu adamı Halim Bahadır - Mehmet Coşkundeniz'e benzetiyorum.Türkçe öğrenirse futbolu bıraktıktan sonra aç kalmaz, Posta gazetesi için dublörlük yapar.