20 Kasım 2009 Cuma

ELimden Gelen Budur !

''Fransa'nın Dünya kupasına gitmesi için elimden ! geleni yaptım...''
Thierry Henry
Avrupa Şampiyonluğu,Dünya Şampiyonluğu,Şampiyonlar ligi şampiyonluğu yaşamış 32 yaşında adamsın be bilader,hakeme dönüp elle aldım desen,dünya durdukça efsane olacaksın.Hakem hatası mı Platini faktörü mü bilinmez ama futbolseverlerin dileği şu;Dünya Kupasında Fransa Cezayir ile eşleşsin ve 2002 de Senegal'in yaptığını yapsın.Eski sömürgelerinden Senegal tokatı atmıştı o dönem şimdi sıra Cezayir'de.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Fransız golcü futbolcu Thierry Henry, İrlanda maçı için adaletli çözümün maçın tekrar oynanması gerektiği olduğunu belirtti.


2010 Dünya Kupası Avrupa elemeleri play-off müsabakasında karşı kaşıya gelen Fransa ile İrlanda'nın maçında Fransız golcü futbolcunun William Gallas'a attırdığı gol öncesi topu eliyle düzeltmesiyle ilgili olarak bir açıklama da olayın kahramanından geldi.

Thierry Henry yaptığı açıklamada, hilekar biri olmadığını ve hiçbir zaman olmayacağını ifade ederek, “Top oldukça hızlı geliyordu. Kontrol etmek için içgüdüsel bir harekette bulundum. Hiçbir zaman topu elle kontrol ettiğimi inkar etmedim. Bunu maçtan sonra İrlandalı oyuncular, hakem ve medyaya da söyledim” dedi.

“Bu durumdan oldukça utanıyorum” diyen Fransız yıldız, “Tabi ki en adaletli çözüm bu maçın tekrar oynanmasıdır. Ancak durumun kontrolü bende değil. Biz kazandık ama İrlanda için gerçekten çok üzgünüm. Onlar, fazlasıyla Güney Afrika'da olmayı hak ettiler” diye konuştu.

Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği (FIFA) sabah saatlerinde yaptığı açıklamada, maçın tekrarı ya da herhangi bir skor değişimi olmayacağını bildirmişti.

Tartışmalara konu olan play-off müsabakasında, Fransa deplasmanda oynadığı ilk maçta 1-0 galip gelmiş, evindeki ikinci maçın büyük bir kısmını 1-0 mağlup götürürken, uzatma dakikalarında Thierry Henry'nin elle topu düzelttiği pozisyon sonucu Gallas'ın attığı golle durumu 1-1 beraberliğe getirmiş ve Güney Afrika vizesini son dakikada almıştı.

http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/13002721.asp?gid=211


kime inanmalı...
eniyisi memetdemirkola sormak

FIRAT dedi ki...

Birincisi Hürriyet dahil yazılı basında çıkan haberlerin hiç birini pek ciddiye almadığımı söyleyeyim.Gazeteler bir tek o günün tarihini doğru yazıp sonra ya internet sitelerinden doğru yanlış aldıkları haberleri ya da masa başında uydurduklarını haber diye yazıyorlar başka birşey değil yaptıkları.İkincisi Koyu renk ile yazdığım bölüm ve yazının başlığı benim tarafımdan uydurulmuş bir espri ve ironiydi.Bu kadar ciddiye alıp öyle demedi böyle demiş diye birilerinin kaynak göstereceğini tahmin etsem bu bir espridir uyarısı yapardım.Maçın oynandığı akşamdan itibaren Avrupa basını ve hatta Henry'nin Twitter sayfasına yazdığına kadar ne dediğini takip ettim.Yazıdaki amacım kelime oyunu ile ilgili espri yapıp,yaptığını Henry'ye yakıştıramadığımı anlatmaktı aslında.Elbette ne maç tekrarı olur ne de sonuç değişikliği olan oldu artık.
Şu saatten sonra arkadaşlar esprimi yapıyorum diye alt başlık açacaksak işimiz var anlaşılan.

FIRAT dedi ki...

Aslında demek istediğim ;Maç sonrası evet elle oynadım dersen en fazla adam olursun ama maç içinde olay sonrası elle oynadım deyip durumdan vazife çıkarmasa asıl o zaman efsane olur tarih boyunca anlatılırdı.R.Fowler yıllar önce bir maçta ceza sahası içinde düşürülmesine hakem penaltı çalınca hakemin yanına gidip kendi düştüğünü ve penaltı olmadığını söylemiş,hakemde kararını değiştirmeyeceğini söylemişti.Fowler penaltıyı bilerek dışarı vurarak haksız bir avantaj yaratmak istemediğini herkese göstererek efsane olmuştu.
Yazının amacı bunu Henry gibi Milli forma ve kulüp forması ile kariyeri boyunca kazanabileceği herşeyi kazanmış 32 yaşında bir üst düzey futbolcunun yapmış olması.Örneğin hayatında ilk defa Dünya kupasında oynayacak 22 yaşında bir Cezayir'li futbolcu yapsa zaten bu kadar eleştirmezdim.

Unknown dedi ki...

esprilerin anlasılmıyorsa bu senin bu mizah işini kıvıramadıgın anlamına gelir madem kıvıramıyorsun(?) kurtarmak icinde kıvırma.

Adsız dedi ki...

Henry'nin dunya kupasinda oynamamasi hafifletici olabilir... Bu FIFA veya FFF kadar Henry'nin de elinde... giden irlanda olunca insan biraz daha fazla uzuluyor...

FIRAT dedi ki...

@ akrobatiksut

Bir kelime oyununun bu kadar net yazılıp ünlem işareti konulmasına rağmen anlaşılmaması beni üzmedi,hatta umrumda değil ancak ilk okuduğunda yazının amacını yorumda ben açıklamadan anlamanı isterdim senin adına...Gece 20.59 da değil bir de sabah 08.59 da oku bir daha yazıyı belki anlarsın,yok gene o anlamı çıkarıyorsan.Seni üniversitedeki bir hocamız ile tanıştıracağım,2x=4 yazdıktan sonra sınıfa döner x kaçtır diye sorardı,o yazarsa anlarsın,ben başaramamış olabilirim.Tanımadığın bir kişinin kıvırdığını düşünmen ayıp aslolan, beni tanısan ya öyle yazdık ama adam sonra böyle açıklama yapmış der geçerim.Sen o cümleyi Henry'nin ağzından yazınca bende öyle söylemedi böyle açıklama yapmış diye hem de Hürriyeti ! kaynak gösterek konunun üzerine atladım desen belki iş çözülecekti.(Bak yine Hürriyet'ten sonra ünlem işareti koydum bunun bir anlamı olmalı değil mi ? )

Unknown dedi ki...

anlasılmayan kısım koyu renkli kısım değilki.. bi futbolcunun dunya durdukca efsane olması için gerekli kriterlerin tarafınızdan belirlenmesi. milyarlarca para dönen bi endüstride mafyanın cirit attıgı bi yerde siz olsanız henry'den daha cesur olabilirmiydiniz? cevap vermeniz icin sormuyorum. kadıfekalede bile gezmeye tırsan insanların hangi ortamda olduklarını dahi bilmedikleri futbolculara "öyle deseydin böyle deseydin" demeleri bekara karı bosamaya benziyor...
üniversitedeki hocanızın 24 kasım ögretmenler gününü kutlarım . bazı! ögrencileri anlama sorunu yasarken 2x=4 x=? bunu anlatması cok yerinde bir egitmen reflexi olmus (nasıl? anlamısmıyım ünlem işaretini)
saygılarımla, sevgilerimle arz ederim

FIRAT dedi ki...

''anlasılmayan kısım koyu renkli kısım değilki.. bi futbolcunun dunya durdukca efsane olması için gerekli kriterlerin tarafınızdan belirlenmesi.''
İlk yazdığın yorum ile bunun ne alakası var?Kıvırmak tespiti sana özgü kalsın ben sadece Rıdvan kıvraklığındasın diyeyim.Henry bunu yapmasa daha ıyı olurdu yazısıydı sadece,o anda kım onu yapar ki ayrı bir tartışma konusu.Yazdığımı yanlış anladın Henry'nin söyledikleri budur diye alıntı yaptıktan sonra ''anlasılmayan kısım koyu renkli kısım değilki.. bi futbolcunun dunya durdukca efsane olması için gerekli kriterlerin tarafınızdan belirlenmesi.''demek komik olmuş biraz.Endüstriyel futbol,mafya vs daha fazla dramatize etme konuyu ANRİ yi bile ağlatacaksın !
Anlaşılmayan kısım efsane futbolcu kriterleri değil ki diye başlayıp bıdı bıdı falan başka bir yola girecek olursan cvp bile yazmayacağımı bil.O zaman durum daha kötü oluyor.2x=4 x kaçtır değil x=2 ise x kaçtır der kapatırım şu an itibariyle konuyu.Sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

uzatmak istemesemde.. ama sanırım uzatmak zorundayım. ama bunun yeri burası değil anladım bu tartısma gereksiz. birbirini anlamayan iki kafa kadar uzagız birbirimize. eger özel bi mailini verirsen yada buralarda biyerlerde mail adresin varsa bakar oraya yollarım yazacaklarımı. kimseyi böyle sacma bi polemigi okutmaya zorlamamıs olurum bende, bizde. kaldım bile saglıcakla
ama hocan cok haklıymıs be hocam! :))) (ironiye gel)