25 Kasım 2009 Çarşamba

Barcelona : 2 - İnter :0

Maçın anlatıcısı İlker Yasin,yorumcusu Rıdvan Dilmen olunca tadı kaçar diye düşündüm en başta, ancak Barcelona öyle bir futbol oynadı ki.Bülent Karpat anlatıp,Turgay Şeren yorumlasa gene keyfimiz kaçmazdı.Messi ve İbrahimovic olmadan iyi oyun yine olur ama skora etki bu kadar rahat olmaz diye düşünmüş,Mourinho'nun savunma futbolu zekasını da hesaba katarak beraberlik olabileceğini tahminlemiştim.Barcelona'nın özellikle kendi sahasında oynadığı futbol değil başka bir şey.Bunu övgü olsun diye söylemiyorum gerçekten öyle.Neredeyse takımda Messi dışında çalım yapan yok,dün gece herkes topu olabildiğince hızlı dolaştırdı pas trafiğinde.

İnter'i bu kadar acz içinde görmemiştim.Şu savunma ve orta sahaya bir bakın...Maicon,Lucio,Samuel,Chivu önlerinde Zanetti,Cambiasso,Motta ve Stankovic...Direkt söylüyorum bırakın paslaşmayı,oyun kurmayı neredeyse topa değemediler ilk yarı boyunca.Ben böyle futbola PES ! diyorum.
İniesta uzaylı.Bir ara bu kadar da olmaz diyerek izledim orta sahada yaptıklarını.Xavi ile birlikte Barcelona efsanesinin kilit noktası bu adam.Henry,Messi,İbrahimovic hücumda ne yapıyorsa bu ikili sayesinde yapıyor.İlginç bir not ekleyeyim,dün sahaya çıkan 11 oyuncudan 7 si altyapı ürünü.
Bir takım bu kadar rahat ve esnek olup bu kadar disiplinli nasıl oluyor sorusunun cevabı Pep Guardiola'dır.Oyuncular giriyor,çıkıyor ama sahada oynanan futbol değişmiyor.Bu başka birşey taktik,teknikle açıklamak zor.

''Sen çaresizliğin resmini yapabilir misin Abidin?''

1 yorum:

Adsız dedi ki...

en keyiflisi de maurinho'yu boyle gormek... lizbonlu terim seni...