17 Mayıs 2010 Pazartesi

Biz Stadı Yakarız Şampiyonluk Gelince...

Şampiyonluk geldi (Tekrar hatırlatalım siz şampiyon olmadınız) ve başladılar yakmaya...

Bu blogta güncellenme sık olur takip edenler bilir.Ama pik yaptığı dönem iki tanedir.Ya Galatasaray şampiyon olur ya da Fenerbahçe olmaz...Bursaspor'un hepimize daha doğrusu üç büyüklerin yönetici,teknik adam ve futbolcularına ders veren şampiyonluğunu ayrıca tebrik edeceğiz tabii ki bir yazı ile.



Halkın haber alma özgürlüğü...


*Taraftarlarımız Barcelona'nın şampiyonluğuna seviniyordu."

*Fenerbahçe'nin bu gece yaşadığı sevinç, ne şampiyonluk sevincidir, ne kupa sevincidir. Bu sevinç öyle bir sevinçtir ki adı konulamaz.

* Fenerbahçe'nin şampiyonluk sayısı 17, şampiyonluk sevinci 19...



*Sakın bir anons daha yapmayın, niye biliyor musunuz ? Çünkü inanırım...


* 'Uefa'nın talimatları ile ilk 2, şampiyonluk sevincine direkt gidiyormuş...



Macın bitimiyle Fenerbahceli taraftarlar da sahaya girdiler. Şampiyon olamasalar da takımlarını kutluyorlar. Bunlar güzel şeyler tabi...
*Yazılan geyik muhabbetleri Galatasaray Sözlükten alıntıdır...

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Dun gecenin ozeti sadece yakilan, yikilan stad olmamaliydi bence.

Hele ki, ayni cirkin olaylar bu ulkenin bir cok tarafinda yasanirken..Ozellikle Fenerbahce soz konusu oldugunda hic yakismadi.

Ama daha da onemlisi, Fenerbahceli ve digerleri ayrimi ki, kendi takimlarinin durumuna bakmayip sevinenleri anlayamiyorum.

Bu satirlari yazarken 2000 senesinde Arsenal formasi ile Etiler'de gezdigim aklima geldi.. Mac oncesi ve sonrasi...Simdi dusunuyorumda kendi isimize bakmak daha hayirliymis...Gucumu boylesine bosa harcamak, fanatik taraflarlar gibi..Yazik olmus o hareketlere.

Size de aynisini tavsiye ederim.

Sevgiler,

FIRAT dedi ki...

@ Murat Baktır

Düşüncelerine katılmakla beraber tavsiyene uyacağımı pek sanmıyorum.Çünkü dediğim gibi Fenerbahçe'nin başarısızlığı bana keyif veriyor.Futbola başka bir açıdan bakmak ister miydim bilmiyorum.GS nin yenilmesine üzülmek ya da FB nin yenilmemesini önemsememek isterdim belki bazı zamanlar.Ben bu konuda iflah olmaz biriyim o yüzden tavsiyene uyamam dedim.Kırmadan dökmeden,hakaret etmeden her türlü espri,geyik makaraya varım...Şutlardan biri filelerle buluşsa şampiyon FB idi ama olmadı tarih şampiyonları yazar.Bugün dalga geçme zamanı hele ki o kısa süreli şampiyonluk sevinci yaşanmışken...Daum,3 sene yerel başarı hedefi vs doğru hedefler miydi.Herkes ile gerginlik yaşama politikası Yıldırım'ı gene iflas ettirdi sportif anlamda 15 gün önce çok yakın olan 2 kupa hedefi uçtu gitti ama bu değerlendirmeler bugün değil bir süre sonra yapılacak.Ayrıca sana üslubun için teşekkür ederim.Bazı bloglarda yorum bölümünde öyle ifadeler oluyor ki anlamak mümkün değil.

onur dedi ki...

Süper kolaj olmuş, tebrikler!

Şimdi "ne o siz mi şampiyon oldunuz? Eziklikten yapıyorsunuz" falan filan bıdı bıdı edi büdü diyecekler tabii. Hiç kulak asmam geçerim dalgamı; aynı şey bizim başımıza gelse yer gök oynardı Bağdat Caddesinde.

Ne yani naklen yayın araçları yanında kendi stadını yakan, çoluk çocuk demeden taşlayan, devletin polisi ile çatışan, etraftaki dükkanları yağmalayan vandallar utanmayacak da biz mi utanacağız mutlu olduğumuz için?

Bu arada her fırsatta "amatör sporların öneminden, spor ruhundan" dem vuran FB yönetiminden de bir özür bekliyorum; TSL şampiyonunu kutlamadıkları için. İşte bunların spor anlayışı...

Kurt dedi ki...

anlamadığım fenerli arkadaşların başka takımın başarısını niye kutluyorsunuz tarzı serzenişleri var. dalga geçiyorum çünkü tam 50 bin kişi bir anda şampiyon olmamalarına rağmen şampiyonluk kutladı. ve ben tv karşısında buna şahitlik ettim. üstelik o garibanların arasında bilete 1000 lira verenler var. sahayı kazarken , elle gol atarken normal bir şeymiş gibi davrananlara bence bu kesinlikle mübah. şapkayı koysunlar ve düşünsünler neden acaba bizim başarısızlığımıza bu insanlar bu kadar seviniyor. çekememezlikten mi ? kesinlikle değli.

ha bu arada alıntı yaparken belirtsen sevinirim. buraya yazdıklarından birini ben yazdım ekşiye ;)

maRco dedi ki...

en fazla dalga geçen biy blogusun ya gerçekten tebrikler müdaviminim artık :D

Unknown dedi ki...

Burada aslinda vurgulamak istedigim, yuzyili asan tarihleri ile 2 ezeli rakibin birbirleri ile her zaman ayni kaderleri paylasmasi veya bu rekabetin seviyeli bir sekilde devam etmesi.

Kisisel olarak, bende cok dalgami gectim veya rakibimin basarisina uzuldum ama elime bir sey gecmedigini farkedince sevinclerimi de uzuntulerimi de dengeli yasamaya basladim.

Ha, her takimin kendi icinde kara lekeleri veya zor gunleri olmustur ama birbirimizle ugrasmaktan ve kendimizi tekrarlamaktan baska bir ise yaramaz bunlar.

Esas uzulunmesi gereken, toplumsal cilginlik boyutuna ulaşilmasi durumu...Alt tarafi bir mac berabere bitmis ve sampiyonluk sayisinda +1 yapilamamis.

Daha da uzucu olan, Fenerbahcelilerle Galatasaraylilarin arasinda sinifsal, dinsel, irksal vs hic bir fark olmamasina ragmen olumune bir rekabetin olmasi bence. Ne Lazio-Roma, ne Barcelona-Real Madrid ne de Celtic-Rangers rekabetini tetikleyen unsurlar bizim icin gecerli.

Bu ulkede, bir dakikalik saygi durusunda 5 saniye bile agzini kapali tutamayan bir taraftar kitlesi varken veya sahada herkes cakal kesilmis ve rakibine saygi duyamazken, biz taraftarlarda (genel olarak) kendimizi kaybediyoruz.

Ve, bu gidisle baska stadlarin da yakilmayacagini kimse garanti edemiyor.

Kaybedilen sampiyonlugu, kaybetmeyi hakettigimiz icin yapilacak bir sey yok.
En azindan Bursaspor'a sahamizda 2-0'dan mac verdigimiz icin bile Bursaspor bu sampiyonlugu haketmistir.

Kendilerini tebrik ederim.

Sevgilerimle,

FIRAT dedi ki...

@Murat Baktır

Yazdığın yorumun her satırına katılıyorum,altına imzamı atarım.