19 Ocak 2010 Salı

Neill'den Açıklamalar

Galatasaray’a gelirken neler düşündün? Birçok eski arkadaşın ve hocan burada, onların buradaki varlıkları hakkında neler söylemek istersin?

Galatasaray’a gelme kararımı çok kolaylaştıran bazı etkenler vardı. Bunların başında tabiki arkadaşım Harry Kewell geliyor. Zaten Galatasaray’ı uzun zamandır takip ediyorum. Liderle aramızda önemli bir puan farkı olmadığını, UEFA Avrupa Ligi’nde başarılı bir grafik çizdiğini biliyorum. Johan Neeskens’le 2006 Dünya Kupası’nda beraber çalıştık, o da sevdiğim bir insandır. Frank Rijkaard’da bir efsane. Bu tür etkenler bir araya gelince buraya gelme kararım çok kolaylaştı. Ben de bir an önce bu takımın gerçek anlamda bir parçası olmak, Türkiye’de ve Avrupa’da başarılara imza atmak istiyorum.

O unsurları tek tek tanımlayacak olursan neler söylemek istersin? Harry Kewell’la olan ilişkini ve takıma verebileceklerinden bahseder misin?

Harry Kewell’ı 16-17 yıldır tanıyorum. O Avustralya futbolunun yetiştirdiği en büyük yıldızlardan biri, hatta belki de en büyüğü. Çok iyi, çok kaliteli, Avustralya Milli Takımı için önemli gollerin altında imzasını atan bir futbolcu. Her zaman çalışmayı seven, antrenmanda verebileceğinin maksimumunu vermeye çalışan, üst düzey bir futbolcu olarak nitelendirebilirim kendisini. İyi bir arkadaşlığımız var. Bu sene Galatasaray için çok önemli işler yaptı, önemli gollere imza attı.

Buraya gelmeni sağlayan etmenlerden Johan Neeskens’i sormak istiyorum. Neeskens’in senin için ‘’Avrupa’nın her takımında rahatlıkla oynayabilir’’ şeklinde bir açıklaması var. Johan Neeskens faktörüyle ilgili neler söyleceksin?

Johan Neeskens’de burayı tercih etmemdeki en önemli faktörlerden biri. Benim hakkımda böyle bir yorum yapmış olması beni ayrıca onurlandırdı. Johan Neeskens tartışılamayacak kadar muhteşem olan kariyerinin yanısıra muhteşem bir insan, takımda futbolcuların her zaman en iyi arkadaşıdır. Futbolcuları anlattığı hikayelerle, yaptığı konuşmalarla çok mutlu eden süper bir insan.

Frank Rijkaard hakkında neler söylemek istersin?

Frank Rijkaard gerek futbolculuk, gerekse antrenörlük kariyerini baz aldığımızda gerçek bir efsane. Onunla buluşmak için sabırsızlanıyorum ve ondan bir çok şey öğreneceğimi düşünüyorum. Belki 31 yaşındayım ama her yeni antrenmanda ondan birçok yeni şey öğrenebileceğimi düşünüyorum. Ona olan saygım çok büyük. Hem futbolculuk, hem de antrenörlük kariyerinde çok önemli takımlarda çalıştı.Gerek futbolcu arkadaşların, gerekse teknik heyetin buradaki başarında çok önemli katkısı olacaktır.

Burada dilediklerini gerçekleştirebileceğinin çok net ispatları şu anda karşında, öyle değil mi?

Burada kendimi inanılmaz güvende ve mutlu hissediyorum. Şu ana kadar saydığımız isimlerin dışında Greame Souness ve Tugay Kerimoğlu’nun görüşlerine de buraya gelmeden önce başvurdum. Burada uzun yıllar başarılı bir şekilde futbol oynamak istiyorum.

6,5 sene Milwall, 5 sene Blackburn Rovers, 3 yıl West Ham United forması giydiğini ve istikrarlı bir futbolcu olduğunu söyleyebiliriz, değil mi?

Eğer bir kulüpte gerçekten mutluysam orada uzun yıllar kalmak isterim. Şu ana kadar Galatasaray için de bu ekiplerde tattığım benzer duygulara sahibim.

En belirgin özelliklerinden biri savunmanın farklı bölgelerinde forma giyebilmen. Bu bölgelerde kendini en rahat nerede hissediyorsun?

Benim için önemli olan kadroya girmek, ilk 11’de forma şansı bulmak. Sağ bek, sol bek ya da stoper olarak forma giyiyor olmak benim için çok fark etmez. Avustralya Milli Takımı’nda genelde stoper olarak oynadım. Kulüp takımlarına baktığımızda, sağ bek ve sol bek olarak oynadığım da görülüyor. Benim için en önemli olan şey takımda yer alabilmek. Burada stoper olarak tercih edileceğim gibi görünüyor.

Kendisi uzun zaman Premier Lig’de oynadı. Galatasaray’ın kadrosunda geçmişte Premier Lig’de oynamış birçok oyuncu var. Elano, Kewell, Baros gibi. Bu durum onun işini kolaylaştırır mı?

Tabi ki saydığınız bu oyuncuların bana çok büyük yardımları olacaktır. Hem antrenmanda hem normal hayatımda. Onun haricinde onlardan birçok şey öğreneceğim. Onlar gibi davranırsam Galatasaray kabullenecektir beni. Sadece bu üç oyuncu değil. Galatsaray’ın çok kaliteli futbolcuları var hem yabancı hem Türk olarak.

Hiç yorum yok: