10 Temmuz 2008 Perşembe

Napoli Efsanesi


Takımı tek başına şampiyon yaptı denirdi eskiden.Artık günümüz futbolunda bu mümkün değil.90’ların ikinci yarısında ve 2000’ ler de artık çok daha zorlu rakipler sahada ki mücadele ve futbolun hızı çok yükseldi.Hagi,Alex,Zidane,Figo vs. hiçbiri oynadıkları takımı tek başlarına şampiyon yapmadı.Önlerinde ve arkalarında çok iyi oyuncularla takım kurgusu içinde başarılı oldular.
Bir futbolcunun takımı neredeyse tek başına şampiyon yaptığı dönemler 90’lı yıllarla bitti bence.1984-1991 arası Napoli’de oynayıp efsane olmuş Diego Maradona bunun son temsilcisiydi.Elbette o takımda da çok iyi oyuncular vardı(hatırladığım Brezilyalı Careca)ama Maradona’sız İtalya Şampiyonluğu imkansızdı.İtalya 90 da Napoli’de oynanan Arjantin-İtalya maçında İtalyan seyirciler Maradona nedeni ile neredeyse kendi ülkelerini değil Arjantin’i destekleyeceklerdi.Maradona onlara ‘’Sizi İtalyan olarak görmeyen Kuzeylileri değil beni desteklemenizi istiyorum ‘’demişti.
Artık ne sahada o futbol oynanıyor ne de sahada Maradona var.

3 yorum:

tahtabacak dedi ki...

maradona gibisi gelirse yine şampiyon yapar vasat üstü bir takımı. O kadroya baktım. Ciro Ferrara - Di Napoli gibi kaliteli adamlar da varmış ama maradonasız olmazdı.
Bugün gelse Türkiye'de Kayseri'yi, Almanyada Wolfsburg'u, İtalya'da Napoli'yi, İngiltere'de Portsmouth'u şampiyon yapabilir. Başka da kimse bunu beceremez. Futbolun çok fazla değiştiği fikrineyse ben pek katılmıyorum. Bazı değişimler elbette ki oldu ama İngilterenin defansta Terry ve Ferdinand da olsa o maçta maradonayı ancak yanlarından geçerken seyrederlerdi. yanlarından tanrı geçti ölümlü biri değil...

TANGO dedi ki...

Futbolun çok değişmediği konusuna katılmıyorum. Dün TRT3 te nostalji futbolda 1982 Dünya Kupası Arjantin-brezilya grup maçını izledim. Zico, Maradona, Kempes hepsi maçtaydı. Ama oynana futbola bakıyorsun. Yürüyerek,3 kişiyle atak yapmaya çalışan bir Brezilya. Fizik gücünün, presin, rakibi bunaltan orta sahanın olmadığı bir maç. Futbol çok değişti. Belki biraz çirkinleştide ama 1982'deki Arjantin'i de Brezilya'yı da yenmek çokta zor değil şimdilerde.

Unknown dedi ki...

Şimdi nasıl?yıldız oyuncuların dokunulmazlığı var.maradona nın yediği tekmeleri şimdiki yıldızcıklar yese emin ol bu kadar rahat elini kolunu sallayarak gol atamazlar