25 Temmuz 2008 Cuma

İlhan Cavcav

Dünyada emin değilim ama Türkiye’de en uzun süre kulüp başkanlığı yapan herhalde İlhan Cavcav’dır.
1977 yılından beri Gençlerbirliği kulübünün başkanı kendisi.Son yıllarda bir konudaki şöhreti azaldı ama eskiden 1’e aldığı oyuncuyu 5’e satması ile tanınırdı.Böyle satışlardan biri de Geremi ile ilgili.Geremi’nin Real Madrid’e tranfer oluşunun hikayesini, Cavcav’ın kendi ağzından anlatalım ;

"Real Madrid kulübüne gittim. Hakikaten muazzam bir kulüp. O stadın altı olduğu gibi kupalarla dolu. Ya bu kadar kupayı hayatımda görmedim ben. Bütün Türkiye'deki kupaları toplasan o kadar olmaz. Bir stadın altı olduğu gibi kupa dolu olur mu?"
"Dediler ki 2 milyon dolar. Onlar konuşuyor tercüman bana çeviriyor. İşte "Real Madrid gelsin, Türkiye'de bir maç oynasın, ücret almayalım" diyorlar. Ankara’ya Real Madrid gelse, 19 Mayıs stadına kim gelecek seyretmeye, bilet 1 liraya diyoruz yine gelen yok. O konuşuyor öbürü konuşuyor, öyle sıkıldım ki, menejere "söyle onlara olmaz" dedim. Bunlar 2 milyon da 2 milyon diye tutturdular. Çok sıkıldım artık, İngilizce de bilmiyorum, "Paper" dedim. Kağıt getirdiler. Kağıda şöyle 5 milyon dolar yazdım, şöyle millete gösterdim, yanımdaki menajere "Kalk gidiyoruz" dedim. Ben öyle yapınca tamam tamam okey dediler."

Zamanında "Başkanım, bilet fiyatlarını düşürüp Ankara’lı taraftarları Gençlerbirliği maçlarına çekin, 19 Mayıs Stadı'nı doldurup ordan gelir elde edin." şeklinde bir öneri oluyor. "Ya zaten 19 Mayıs Stadı'nda 20 bin kişi varsa, 10 bini bedava girmiştir maça. Ankara'da herkesin bir yerlerde tanıdığı var" diyip dert yanmış.

Hiç yorum yok: