17 Şubat 2013 Pazar

Mavi Fil ,Kırmızı Oldu...

Didier Drogba ile ilgili Bağış Erten'in çok yerinde bir tespiti var...''Galatasaray bir futbolcu değil bir futbol ruhu transfer etti '' diyor. %100 katılıyorum...Fatih Terim'in de stoper transferi beklerken önerilen Drogba'ya hayır dememesinin nedeni budur bence.Zanetti,Maldini,Pirlo gibi o da yaşsız bir futbolcu...34 yaşında ama 31 yaşında da bu kalitede oynuyordu zaten...Muhtemelen 37 yaşında da böyle oynayacak.Bu sebeten dolayı 34 yaşındaki Drogba transferini 28 yaşındaki Sneijder transferinden çok daha fazla önemsiyorum.

18 Mayıs 2012 akşamı oynanan Chelsea-Bayern Münih CL finalinin baş aktörüydü şüphesiz.Maçı penaltılara taşımış ve son penaltı ile Şampiyonlar Ligi (CL) kupasını kaldırmıştı.Ben onun sakatlığı nedeniyle oynamadığı maç neredeyse hatırlamıyorum.Saha içi ve saha dışı liderliği ile Galatasaray'a çok şey katacağına eminim.
Bu transferin çok abartıldığı fikrine katılmıyorum. Kişisel olarak Hagi,Messi,Prekazi gibi hayranlık duyduğum çok az futbolcudan biri olan Drogba konusunda objektif olmayabilirim.Ancak bireysel anlamda çok daha büyük bir kariyeri olan Roberto Carlos bile bu transferin bir tık altındadır bana göre.Çünkü dünyanın her yerinde popülerlik,kazanılan para,maça etki etme gibi konularda forvet oyuncuları her zaman savunma oyuncularının önündedir.
Roberto Carlos dışındaki isimlerin hiç biri ülkeye ilk transfer olduğu an itibariyle Drogba'nın yanına yaklaşamaz bile.Başta Hagi,Sneijder,Alex,Guti,Q7,Anelka,Ortega,Kewell vb. hep bir kaç seviye altta kalacaklar.(Hagi ve Alex'in takımlara kattıkları ayrı konu,ilk transfer oldukları zamanki etki ve kariyerden söz ediyorum)



Bu onunla klasikleşen gol sevincine Galatasaray ile çıktığı ilk maçta başlaması ayrı yazı konusu olur.

Hiç yorum yok: