23 Şubat 2009 Pazartesi

Gidipte Dönmemek Var !

Bu sene takımlar öyle istikrarsız bir tablo çiziyorlar ki,Galatasaray için lig bitti mi emin değilim ama Skibbe için Galatasaray macerası bitti bugün itibariyle.Öncelikle takımı şampiyon yapsa bile sezon sonu gönderileceğini kendisi hariç herkes biliyordu bu ülkede!İlginç bir futbol adamıydı Skibbe benim için.Alman disiplininden çok yumuşak başlılığı ve efendiliği ile ön plana çıkıyordu.Baştan söyleyim,Skibbe’nin futbol bilgisinin Terim ya da Denizli’den az olduğunu kesinlikle düşünmüyorum.Aksine tecrübesiz denilen Skibbe’nin teknik adamlık macerası Terim’den önce başlamıştı bilmenizi isterim.Sezon başında yazmıştım,Yönetim Skibbe seçiminden sonra öyle transferler yaptı ki teknik adam,takıma göre iki numara küçük geldi.Skibbe Almanya’nın Terim ya da Denizli’si değil olsa olsa Ertuğrul Sağlam’ı,Bülent Uygun’u ya da Rıza Çalımbay’ı diye yazmıştım.Eğer siz Meira,Baros,Kewell,De Sanctis’li bir kadro kuruyorsanız teknik adamınızın kalibresinin daha üst düzey olması gerekir.Biz toplum olarak eğitim ya da kültür düzeyimiz ne olursa olsun biraz eli sopalı,ipleri sürekli elinde tutan ve yeri geldiğinde bağırıp çağıran insanlarla başarı gelmesine alışmışız.Okulda öğretmen,iş yerinde müdür ya da askerde komutanları düşünün.Tasvir ettiğim tipteki kişiler bu ülkede başarıya daha yakın.Hababam sınıfından bir örnek vermem gerekirse Fatih Terim ne kadar bağırıp çağıran, disiplin hastası Badi Ekrem ise,Skibbe’de o kadar naif,kimseyi kırmak istemeyen,aşırı kibar, kulakları ağır işiten, felsefe hocası Akil hocaya benziyordu bence.
Taktik ustası değil,sistem adamı olduğunu düşünüyordum.Sezon başından beri devam eden ciddi sakatlıklar sistemi oturtmasına engel oldu.Takımın lige konsantre olmamasına çare bulamadı.UEFA kupası maçlarında 1 gol yiyen takımın ligde 28, son maçta lig sonuncusundan 5 gol yemesinin bir açıklaması olmalı. Sezon başından beri kötü oynayan Ümit devre arası kenara alınınca stadı terk edip evine gitmiş!Bu adamın kaptanlığı değil takımdaki geleceği sorgulanmalı.Hagi döneminde yarım sezon Ankaraspor’a gönderilmişti ancak akıllanmadığı belli oluyor.Galatasaray formasının değerini anlamadığı açık ve bedelini ödemeli bence.Sabri,Ümit ve Mehmet Güven’e bu kadar güvenirsen idam sehpasında kendi ipini kendin çekersin kusura bakma Skibbe!
Sabri ve Ümit’in geçmişte çok iyi maçlarını gördüm ama Mehmet Güven inanın PAF takımında bile oynayamaz bana göre.
Sonuçta Skibbe’den geriye Benfica ve Herta Berlin maçları güzel bir anı olarak kaldı.Kişiliği ve futbol mantalitesi ile bu topraklara uymayacak biriydi.Gelecekte tıpkı arkasına teneke bağlanarak gönderilen J.Löw gibi bir konumda görebiliriz onu kim bilir? Yolu açık olsun.

1 yorum:

tahtabacak dedi ki...

aragones te biraz külyutmazı andırıyor...