31 Mayıs 2008 Cumartesi

Emre Kuş Yuvasında !

Fenerbahçe resmi sitesi haberi girdikten sonra iş bitmiş demektir.. İşini bitirdikleri oyuncuyu bile yalanlama becerisine sahip bir yönetim böyle bir açıklama yapıyorsa %100'e gelmiş demektir iş.. Zaten sanıyorum Emre de Lig TV'de transferi doğrulamış..Galatasaraylılar sevmez Emre'yi gittiğinden beri.. Belki haklıdırlar, belki haksız.. Bakış açısına göre değişir bu.. Fenerbahçeliler hiç sevmez.. Taraftarın önemli bir bölümü de karşı çıkacaktır transfere.. Her takımda böyledir bu..Emre'nin bedava gidişini çok anormal bulan bir insan değilim.. Emre dünyada bonservissiz ne ilk giden oyuncuydu, ne de son.. Bonservissiz gitmek karaktersizlik midir? Dediğim gibi bazılarına göre olabilir, bana göre değil.. Biz yetiştirmişiz, Türk kulüplerinin durumu da malum, Avrupa'da normal olabilir ama Türkiye'de olmaz demek de bakış açısına göre normal bir yaklaşım olarak görünebilir dediğim gibi ama sorun değil.. Sorun neydi peki Emre'nin gidişinde.. Senenin ortasında sözleşmeyi imzaladığı halde her fırsatta bunu inkar etmesi, Inter'e attığı imzadan sonra gösterdiği büyük performans düşüşü, gittikten sonra gelen tepkilere "Ben sporu sağlıklı yaşam için yapmıyorum.." deyişi, vs. vs. Bonservissiz gidiş sorun değildir bence, ama bunlar sorundur.. Karakter konusunda da fikir verir insana..Emre'nin Galatasaray'a dönmesi de mümkündü.. İstenir miydi? Eğer yıllık 1.5 civarına gelip, bonservissiz ya da çok makul bir bonservisle alınacaksa olabilirdi.. Ama bundan fazlası bence büyük kazık olur Emre için.. Fenerbahçe sanıyorum Newcastle'a 6-7 milyon euro bonservis verecekmiş, Emre'nin de yıllık 3.5 milyon euro alacağı yazılıyor her yerde.. Bu kadar edecek bir oyuncu mudur Emre? Potansiyel ve futbolcu özellikleriyle belki.. Ama ya devamlılık? 2001'de Galatasaray'dan ayrıldığından beri 7 yılda 130 civarı maça çıkabilmiş, yıllık 20 maç ortalamasını bile tutturamamış, gençliğinin tamamını heder etmiş bir oyuncu için fazla değil midir bu para.. Çok fazla geldi bana.. Fenerbahçe'nin para sorunu yok.. Böyle bir takım bu parayı verir.. Ama takım içi denge? Kasıklardaki müzminleşen pubis sakatlığının yine gayet olası bir şekilde Emre'yi 15-20 maçta bırakması? Orta sahada Emre'nin bir oynayıp bir oynamaması sonucu oluşan senkronizasyon sorunu? Bunlar hep risk.. İşler kötü giderse o takımda ilk kim ıslıklanır taraftarlar arasında? Bu da başka bir risk.. Ama mutlaka düşünmüştür Fenerbahçe yönetimi bunları.. Eğer kasıkları sorun çıkarmazsa Emre'ye (7 yıldır hep çıkarıyor maalesef) Fenerbahçe'nin bu transferden zararla döneceğini sanmıyorum.. Ama hep bir ama olacak.. Taraftarlar arasında da, yönetimde de, belki oyuncular arasında da.. Amadan sonrası tamamen bir boşluk şu anda.. Nasıl dolacağı da bütün Türkiye'de merak konusu olacak heralde 2008/2009 sezonunda.

Altına imza atabileceğim şekilde benimle paralel düşünen bir arkadaşımızın yazısını paylaştım sizinle...

Emre ve her futbolcu Fenerbahçe dahil dünya da her takıma gidebilir.Benim için önemli olan 2001 senesinde Okan ile birlikte İnter'e imza atıp sezonun kalan yarısı oynamayan ve Galatasaray'ın belki de şampiyonluğuna mal olan tavırları...Türkiye'de ''Galatasaray'dan başka bir takımda oynamam ''büyük bir laftır ve adama kendi lafını böyle yedirtmelerine imkan vermemek için Avrupa'da istikrarlı sezonlar geçirmen lazım.Son üç sezonda üst üste oynadığı 3 maç hatırlamıyorum.Fatih Akyel,Tümer vs... yoluna girmiştir bu saatten sonra.Hiçbir zaman Galatasaray'ın sembol futbolcusu değildi o yüzden Fenerbahçe'de oynaması özel bir anlam ifade etmiyor benim için.
İlk Galatasaray maçında rakip futbolcuya sert bir giriş yaparak tribünlerin sempatisini kazanır,daha önce ''Katil Emre''diye bağıranlar da onu alkışlar.

1 yorum:

FIRAT dedi ki...

Fenerbahçe resmi sitesinde Emre'yi tanıtırken İnter ve Newcastel da oynadığını belirtip Galatasaray'da oynadığına hiç değinmemesi neyin kompleksidir merak ediyorum.