20 Temmuz 2012 Cuma

Burak Yılmaz Galatasaray'da...

Beşiktaş Manisaspor'dan Holosko'yu alırken 5 milyon Euro-Koray Avcı-Burak Yılmaz'ı vermişti...Transferde takas mezesi olan adam son iki sezonda 50 den fazla gol attı.Geçen sezon 33 gol ile kral oldu.Ben sezon içi performansına bakıp Play off ile birlikte 40 golü bulur demiştim,ama sonlara doğru biraz performansı düştü ve 33 gol ile sezonu kapadı.
İlk hedefi Avrupa liglerine gitmek olan Burak, Lazio ile yapılan görüşmelerde sonuç çıkmayınca kısa bir Moskova transfer macerası yaşadı ama ben İtalya-İspanya-İngiltere'ye gitmedikten sonra Rusya ve benzeri ligleri onun yaş ve performansına bakıp yanlış seçim olarak değerlendirirdim.
Galatasaray seçiminde Şampiyonlar Ligi,Selçuk İnan ve Fatih Terim faktörü fazlasıyla belirleyicidir bana göre.
Kale-savunma-orta saha ve forvet hattında yabancı futbolculardan kurulu sağlam omurgaya müthiş bir katkıdır yerli futbolcu olarak Burak.
Muslera-Eboue-Ujfalusi-Melo-Elmander gibi bir hat ve sahada 6 yabancı sınırlaması varken,hele seneye 5 yabancı sınırlaması gelme ihtimali yüksek iken Türk Milli takımının birinci forvetini transfer etmek büyük başarı şu dönemde.Selçuk İnan ile Milli takımlardan,Manisaspor'dan ve Trabzonspor'dan bu yana devam eden birliktelik Galatasaray'da zirve yapabilir.

Hiç yorum yok: