27 Şubat 2014 Perşembe

Galatasaray :1 - Chelsea :1

Maçın kesinleşen 11'i açıklandığında bende herkes gibi şaşırdım tabii ki.Böyle bir maçta her ne kadar son zamanlarda formsuz da olsa Drogba ile başlamamak mümkün değil ancak Burak yerine hücumun sağ kanadında acaba Hajrovic hamlesi olur mu derken bir baktık Drogba-Burak-Sneijder-Hajrovic aynı anda hem de Chelsea gibi en büyük gücü orta saha olan takıma karşı sahada.Mancini öğle yemeğinde yürek yemiş dedim maçı beraber izledim arkadaşlara.Sıradan lig maçlarında bile savunma güvenliğine önem veren ve Ceyhun'u defansın önüne koyan Mancini hepimizi terse yatırdı derken ilk 30 dk da terse yatanın kendi olduğunu anlayıp Hajrovic-Yekta değişikliği yaptı.Yabancı sınırlaması nedeniyle ligde süre alamayan Hajrovic ilk CL maçına hem de Chelsea karşısına çıkınca doğal olarak bocaladı.
Hızlı ve güçlü orta saha oyuncuları ile hakimiyeti ele geçiren rakip takıma karşı Yekta hamlesi ile oyuna denge geldi diyebiliriz.

Oyunun son 60 dakikasında daha dengeli hatta Galatasaray'ın biraz daha iyi oynadığı bir maç izledik.Genç ve tecrübeli oyunculardan çok iyi bir takım yaratan Mourinho skora razı bir görüntü çizerken tam da olabilecek en iyi zamanda Galatasaray aradığı golü buldu.Hakan yerine Semih'in girmesi Torres etkisini kırdı diyebilirim.Telles ne kadar iyise Eboue o kadar kötüydü diyebiliriz.Veysel'in CL kadrosunda olmaması dezavantaj yarattı.Ben Eboue ile gelecek sene yollar ayrılır diyorum.18'e bile girmesi zor görünen Burdisso'nun çok mecbur kalınmadıkça artık forma görmesi imkansız gibi.Yekta müthiş oynadı bana göre.Melo zaten bu sezon her maç üst düzeyde.Sneijder-Drogba gibi adamları bu tip üst düzey maçlarda son ana kadar sahada tutmak gerekiyor.Bir pas ya da bir şut ile maçın skorunu değiştirecek kalibrede adamlar bunlar.Ben olsam Drogba yerine Burak'ı oyundan alırdım.Keza Sneijder Juventus maçında bir golü ile turu getirdi ona verilen parayı tek maçta çıkardı belki de.
Attığı golden bağımsız Chedjou çok iyi futbol oynadı.Geldiğinden beri oynadığı en iyi maçlardan biriydi bence.Semih-Chedjou ideal ikili.Artık o bölgede sakatlık olmadığı sürece bir istikrar sağlamak gerekiyor.
Turu ikinci maça taşıyan iki ev sahibinden biriyiz ilk maçlar sonunda.Londra'da gol bulmamız çok zor değil.Benim çekindiğim sahadaki Chelsea değil kenardaki adamın Mourinho olması.Hangi takımın başında olursa olsun Mourinho'yu yenmek çok çok zordur.Grup maçlarında 3 gol yemiş bir takım olsa da kendi sahasında bir gol makinası değil Chelsea.Orada atılacak bir gol tur kapısını aralayabilir.
Ne diyoruz? Galatasaray bitti demeden bitmez !

Hiç yorum yok: